Saturday, December 4, 2010

Reward for Shedding Tears for the Killing of Imaam Al-Hussayn (عليه السلام)

Here is another SaHeeH hadeeth on the great reward that you will gain for shedding tears for the killing of Imaam Al-Hussayn (عليه السلام). There is another SaHeeH hadeeth about this same issue that has been posted earlier in this blog, posted here.


(Taken from my personal copy of Al-Sadooq’s Thawaab Al-`Amaal, pg. 110 - 111)
(Click to enlarge)
(Click to enlarge)

حدثنا محمد بن موسى بن المتوكل قال حدثنا عبد الله بن جعفر الحميري عن أحمد و عبد الله ابني محمد بن عيسى عن الحسن بن محبوب عن العلاء بن رزين عن محمد بن مسلم عن أبي جعفر ع قال كان علي بن الحسين ع يقول أيما مؤمن دمعت عيناه لقتل الحسين ع حتى تسيل على خده بوأه الله تعالى بها في الجنة غرفا يسكنها أحقابا و أيما مؤمن دمعت عيناه حتى تسيل على خديه فيما مسنا من الأذى من عدونا في الدنيا بوأه الله منزل صدق و أيما مؤمن مسه أذى فينا فدمعت عيناه حتى تسيل على خده من مضاضة أو أذى فينا صرف الله من وجهه الأذى و آمنه يوم القيامة من سخط النار
“Any believer who cries his eyes for the killing of Al-Husayn (عليه السلام) until it (tears) flows upon his cheeks,
Allaah (سبحانه و تعالى) will install a room inhabited (for) ages. And any believer who cries his eyes until it flows
upon his cheeks about the harm that has happened to us from our enemies in the world, Allaah (سبحانه و تعالى)
will install sincerity/truth (in him). And any believer who feels hurt about us, Then cries his eyes until it flows
upon his cheeks from suffering what hurt us, Allaah (سبحانه و تعالى) will deter from his face hurt, and assure on
the day of judgment from His (سبحانه و تعالىDispleasure and the fire.”
Source:
1.     Al-Sadooq, Thawaab Al-`Amaal wa `Iqaab Al-`Amaal, pg. 83

4 comments:

  1. MashAllah keep up the good work,

    Son Of Adam

    ReplyDelete
  2. lol shia and sahih hadith

    all made up narrations in the name of Ahlul-Bait.

    The Authenticity of Shia narraations:

    The Big Scholar Al Ha’iri “الحائري” In His book Muktabas el Athar “مقتبس الأثر” part 3 page 73 says:

    ومن المعلومات التي لا يشك فيها أحد أنه لم يصنف في دراية الحديث من علمائنا قبل الشهيد الثاني

    “From the Information that No One doubts is that No one worked in The Science of Hadith from our scholars before the second Shaheed”

    TheShaheed is Al Hassan Bin ZaynulDeen al Jab’ee al Amili “الحسن بن زين الدين الجبعي العاملي ” (Died 965 hijri).

    Al Shareef al Murtadah states:

    دعنا من مصنفات أصحاب الحديث من أصحابنا فما في أولئك محتج ، ولا من يعرف الحجة، ولا كتبهم موضوعة للاحتجاج ) ، المصدر : رسائل الشريف المرتضى ( 3 / 311 ) منقولاً عن كتاب ( مدخل إلى فهم الإسلام ) ليحيى محمد ص 393

    “Leave us from the books of The shii Scholars of Hadith, for they serve no Hujja and none of them know what is a Hujja nor were these books even made for Ihtijaj(Hujja).”

    Allamah Abdullah al Mamaqani “عبد الله المامقاني ” died 1351 hijri says:

    أنه في كثير من الأسانيد قد وقع غلط واشتباه في أسامي الرجال وآبائهم أو كناهم أو ألقابهم

    “In Many of the Isnads there is error and Confusion between names of Men and thier fathers or thier nicknames and titles”.
    Source: “تنقيح المقال في علم الرجال ” Tankeeh el Maqal fi Ilm al Rijjal 1/177.

    Al Bahbahani Says:

    ( إذ لا شبهة في أن عشر معشار الفقه لم يرد فيه حديث صحيح ، والقدر الذي ورد فيه الصحيح لا يخلو ذلك الصحيح من اختلالات كثيرة بحسب السند ، وبحسب المتن ، وبحسب الدلالة ) ، المصدر : الفوائد الحائرية ص 488

    “There is no doubt that most of the Fiqh does not come from a Sahih Hadith, and those who are narrated by sahih are not free from big errors in Isnad and Matn and Dilalah”.
    Source: Fawa’ed Ha’ariyah “الفوائد الحائرية ” P 488.

    Al Hurr al Amili Says in Wasael al Shia 30/206:

    والثقات الأجلاء من أصحاب الإجماع وغيرهم يروون عن الضعفاء والكذابين والمجاهيل حيث يعلمون حالهم ، ويشهدون بصحة حديثهم

    and Wise Trustworthy scholars all narrate from the weak and the liars and the Unknown personalities and they know of this yet they still narrate from them.

    Sayyed Muhammad Baqir al Sadr wrote in his book “Ta’arod al Adillah al Shariah” “تعارض الادلة الشرعية ” he writes under the title “أخبار العلاج” or “News of the Cure”:

    وهي الاحاديث الواردة عن المعصومين عليهم السلام لعلاج حالات التعارض والاختلاف الواقع بين الروايات ، والطريف ان هذه الاخبار قد ابتلت بنفسها بالتعارض فيما بينها

    “And they are the Hadiths coming from the ma’asooms(infallible) PBUT to cure the cases of contradiction and conflict between our Hadiths and The Funny thing is that these Infallible Narrations started contradicting themselves”.

    ReplyDelete
  3. Kulayni narrated in his “al-Kafi” (1/53), Hurr al-Amili in “Wasail ush shia” (27/84):
    عدة من أصحابنا، عن أحمد بن محمد، عن محمد بن الحسن بن أبي خالد شينولة قال: قلت لابي جعفر الثاني (عليه السلام): جعلت فداك إن مشايخنا رووا عن أبي جعفر وأبي عبدالله (عليهما السلام) وكانت التقية شديدة فكتموا كتبهم ولم تروعنهم فلما ماتوا صارت الكتب إلينا فقال: حدثوا بها فإنها حق.

    A number of our people have narrated from Ahmad ibn Muhammad from Muhammad ibn al-Hassan ibn abu Khalid Shaynula who has said the following. ”I said to Abu Ja‘far (alaihi salam) second, ‘May Allah take my soul in your service, our shaikhs have narrated Hadith from Imam abu Ja‘far and from Imam abu ‘Abdallah (alaihuma salam) and at that time taqiya was severe, so they concealed their books and did not narrate from them. When they died their books came to us.’” The Imam said, “You may narrate from them because they contain the truth”.


    so shias found their books....

    ReplyDelete
  4. First and foremost, that hadeeth that you just posted above is da'eef because of محمد بن الحسن بن أبي خالد who is majhool according to Majlisee and Khu'ee.

    Wassalaam

    ReplyDelete