Here is a blog post by IslamicSalvation, which can be found here:
NOTE: There are 10 mu’tabar narrations based on the sanad (chain of narrators) (according to al-Majlisi) in the chapter below out of the 15 placed in it by the author Shaykh al-Kulayni.
باب القنوت في الفريضة والنافلة ومتى هو وما يجزى فيه
Chaper on the ‘qunuut’ (raising hands in supplication during prayers) in the ‘faridha’ (obligatory) and ‘nafila’ (supererogatory) prayers, and when it is to be performed and what is required (to be recited) in it.
محمد بن يحيى وغيره، عن أحمد بن محمد بن عيسى، عن الحسين بن سعيد، عن ابن أبي عمير، وصفوان بن يحيى، عن ابن بكير، عن محمد بن مسلم قال: سألت أبا جعفر (عليه السلام) عن القنوت في الصلوات الخمس فقال: اقنت فيهن جميعا، قال: وسألت أبا عبدالله (عليه السلام) بعد ذلك عن القنوت فقال لي: أما ما جهرت فلا تشك - موثق
1. Muhammad bin Yahya and another one (apart from him) from Ahmad bin Muhammad bin Isa from Husayn bin Said from Ibn Abi Umayr AND Safwan bin Yahya from Ibn Bukayr from Muhammad bin Muslim who said : I asked Aba Ja'far (a.s) about the ‘qunuut’ in the five daily prayers, so He (a.s) said : Perform the ‘qunuut’ in them all, He (Muhammad bin Muslim) said : and I asked Aba Abdillah (a.s) after that about the ‘qunuut’, so He (a.s) said to me : As for the ‘jahara’ prayers (in which there is raising of voice in recitation i.e Subh, Maghrib and Isha) then do not have a doubt about it at all (in performing the ‘qunuut’). (Muwathaq - Reliable)
أحمد، عن الحسين، عن ابن أبي نجران، عن صفوان الجمال قال: صليت خلف أبي عبدالله (عليه السلام) أياما فكان يقنت في كل صلاة يجهر فيها ولا يجهر فيها - صحيح
2. (Muhammad bin Yahya from) Ahmad (bin Muhammad bin Isa) from Husayn (bin Said) from Ibn Abi Najran from Safwan al-Jamaal who said : I prayed behind Abi Abdillah (a.s) for some days - in the past, and He (a.s) used to perform the ‘qunnut’ in every prayer whether it was a prayer in which the voice is to be raised in it or not. (Sahih)
علي بن أبراهيم، عن أبيه، عن ابن فضال، عن ابن بكير، عن أبي بصير قال: سألت أبا عبدالله (عليه السلام) عن القنوت فقال: فيما يجهر فيه بالقراءة، قال: فقلت له: إني سألت أباك عن ذلك فقال: في الخمس كلها؟ فقال: رحم الله أبي إن أصحاب أبي أتوه فسألوه فأخبرهم بالحق ثم أتوني شكاكا فأفتيتهم بالتقية - موثق أو حسن
3. Ali bin Ibrahim from his father (Ibrahim bin Hashim) from Ibn Fadhal from Ibn Bukayr from Abi Basir who said : I asked Aba Abdillah (a.s) on the ‘qunuut’, so He (a.s) said : it is (in those prayers) that are to be recited by raising the voice aloud, he (Abi Basir) said : I said to him : I asked your father the same question and He (al-Baqir) (a.s) said : In all the five daily prayers, so He (al-Sadiq) (a.s) said : May Allah (s.w.t) have mercy on my father, the companions of my father had approached him and asked him so he answered them with the truth, and then they approached me with doubt (and fear) so I replied to them with ‘taqiyyah’ (dissimulation). (Muwathaq or Hasan)
محمد بن إسماعيل، عن الفضل بن شاذان، عن ابن أبي عمير، عن عبدالرحمن ابن الحجاج، عن أبي عبدالله (عليه السلام) قال: سألته عن القنوت فقال: في كل صلاة فريضة ونافلة مجهول كالصحيح
4. Muhammad bin Ismail from Fadhl bin Shadhan from Ibn Abi Umayr from Abdir-Rahman Ibn al-Hajjaj from Abi Abdillah (a.s), He (Abdir-Rahman) said : I asked him about the 'qunuut' so He (a.s) said : in every prayer be it ‘faridha’ (obligatory) or ‘nafila’ (supererogatory). (Majhul like Sahih)
علي بن أبراهيم ، عن أبيه، عن ابن أبي عمير، عن زرارة، عن أبي جعفر (عليه السلام) قال: القنوت في كل صلاة في الركعة الثانية قبل الركوع - حسن
5. Ali bin Ibrahim from his father (Ibrahim bin Hashim) from Ibn Abi Umayr from Zurara (bin A’yan) from Abi Ja’far (a.s) who said : The ‘qunuut’ is in every prayer in the second unit (‘rakaat’) before the ‘rukuu’ (bowing in prayer). (Hasan)
محمد بن يحيى، عن أحمد بن محمد، عن الحسين بن سعيد، عن فضالة بن أيوب عن أبان، عن إسماعيل بن الفضل قال: سألت أبا عبدالله (عليه السلام) عن القنوت وما يقال فيه، فقال: ما قضى الله على لسانك ولا أعلم له شيئا موقتا - موثق
6. Muhammad bin Yahya from Ahmad bin Muhammad from Husayn bin Said from Fadhala bin Ayub from Aban (bin Uthman) from Ismail bin Fadhl who said : I asked Aba Abdillah (a.s) on the ‘qunuut’ and what is to be recited in it, so He (a.s) said : Whatever Allah (s.w.t) decides for your tongue (enables you to recite) and I do not know anything fixed/specified for it. (Muwathaq)
محمد بن يحيى، عن أحمد بن محمد، عن الحسين بن سعيد ، عن فضالة، عن أبان، عن عبدالرحمن بن أبي عبدالله، عن أبي عبدالله (عليه السلام) قال: القنوت في الفريضة الدعاء وفي الوتر الاستغفار - موثق
7. Muhammad bin Yahya from Ahmad bin Muhammad from Husayn bin Said from Fadhala (bin Ayub) from Aban (bin Uthman) from Abdir-Rahman bin Abi Abdillah from Abi Abdillah (a.s) who said : the ‘qunuut’ in the ‘faridha’ (obligatory prayer) is a ‘dua’ (supplication) and in the ‘witr’ (solitary unit ‘rakaat’ in ‘tahajjud’ prayer) is ‘istighfar’ (seeking for forgiveness).
(Muwathaq)
محمد بن إسماعيل، عن الفضل بن شاذان، عن حماد بن عيسى، عن حريز، عن زرارة قال: قلت لابي جعفر (عليه السلام): رجل نسي القنوت فذكره وهو في بعض الطريق فقال: يستقبل القبلة ثم ليقله، ثم قال: إني لاكره للرجل أن يرغب عن سنة رسول الله (صلى الله عليه وآله) أو يدعها - مجهول كالصحيح
8. Muhammad bin Ismail from Fadhl bin Shadhan from Hammad bin Isa from Hariz (bin Abdillah) from Zurara (bin A’yan) who said : I said to Abi Ja’far (a.s) : A man forgets the ‘qunuut’ (in prayer), and he remembers his lapse while walking in some of the roads/streets, so He (a.s) said : let him face the ‘qibla’ (direction of prayer) and say it (the ‘qunuut’), then He (a.s) said : Indeed I do hate the man who becomes distant (a stranger) to the ‘sunnah’ of the messenger of Allah (s.a.w.w) or loses it. (Majhul like Sahih)
محمد بن إسماعيل، عن الفضل بن شاذان، عن ابن أبي عمير، عن معاوية بن عمار، عن أبي عبدالله (عليه السلام) قال: ما أعرف قنوتا إلا قبل الركوع - مجهول كالصحيح
9. Muhammad bin Ismail from Fadhl bin Shadhan from Ibn Abi Umayr from Muawiya bin Ammaar from Abi Abdillah (a.s) who said : I do not know of a ‘qunuut’ except for the one before the ‘rukuu’. (Majhul like Sahih)
محمد بن يحيى، عن أحمد بن محمد، عن الحسين بن سعيد قال: حدثني يعقوب ابن يقطين قال: سألت عبدا صالحا (عليه السلام) عن القنوت في الوتر والفجر وما يجهر فيه قبل الركوع أو بعده، فقال: قبل الركوع حين تفرغ من قراء تك - صحيح
10. Muhammad bin Yahya from Ahmad bin Muhammad from Husayn bin Said who said : narrated to me Yaqub ibn Yaqtin who said : I asked Abdus-Salih (a.s) (the pious slave) – (al-Kadhim) about the ‘qunuut’ in the ‘witr’ and the ‘fajr’ and the prayers to be raised the voice therein, is it before the ‘rukuu’ or after it, so He (a.s) said : Before the ‘rukuu’ when you have left the recitation (of the ‘surahs’ in ‘qiyam’). (Sahih)
No comments:
Post a Comment